Naslovna > Automobili > Volvo > XC60 > Švedski minimalizam vrijedan 175.000 KM
FOTO GALERIJA (53)

Test - Volvo XC60 T8 R-Design

Švedski minimalizam vrijedan 175.000 KM

Nakon što je XC60 zvanično stigao u BiH, naša novinarska ekipa imala je ekskluzivnu čast isprobati šta nudi najskuplji model u R-Design paketu opreme sa T8 agregatom ispod poklopca.

Da švedski minimalizam može biti izuzetno megalomanski najbolje potvrđuje naš testni Volvo XC60 u R-Design paketu. Naime, on je praktično opremljen sve i jednom mogućom stavkom sa liste standardnih i opcionih elemenata. Osim toga, „upregnut“ je i T8 agregatom koji čini sami vrh ponude i zbog toga bilježi ne tako minimalističku cijenu od 175.000 KM. Neki će reći da je to mnogo. Za njih je Volvo pripremio i mnogo povoljnije verzije. Tako je bazni D4 dizelski model dostupan za 87.398 KM do registracije. Međutim, da cijena rijetko igra značajnu ulogu potvrđuje nam činjenica da je prethodni XC60 bio jedan od omiljenijih SUV modela u Bosni i Hercegovini. Istovremeno, u Evropi se okitio titulom najprodavanijeg SUV-a srednje veličine, dok je globalno pokrio čak 30% ukupne prodaje Volva sa oko milion isporučenih jedinica.

 


Na prvi pogled i iz daleka teško je bilo uočiti značajnu razliku između novog XC60 i većeg brata XC90. Primijenjen je istidizajnerski jezik, zahvaljujući kojem i „mališan“ zadržava sve prepoznatljive elemente. Tu su redom, prednji svjetlosni sklopovi sa Torovim čekićem u LED tehnologiji, zatim produžene stop-lampe, oštre karoserijske linije i robusan izgled. Melem za oči su i opcione 21-inčne aluminijumske felne, koje baš i ne doprinose off-road karakteru novog XC60. Da je prinova Volvoove porodice spremna za izlete sa asfaltnih podloga nagovještavaju dimenzije i klirens od 216 mm na najnižoj tački karoserije. Napravljen je na potpuno prilagodljivoj SPA platformi koju dijeli sa drugim članovima porodice i zbog koje bilježi skoro 469 cm dužine i 212 cm širine. Ovakav omjer omogućio je dizajnerima i 2,86 metara međuosovinskog razmaka, što se značajno primijeti na prostoru za noge u kabini, a širina „od praga do praga“  nešto veća od jednog metra obezbijediće dovoljno mjesta i za one sa širim ramenima. Posebnu udobnost nudi i vazdušno vješanje koje se automatski adaptira i prilagođava jednom od pet ponuđenih režima vožnje koji se biraju preko „Drive Select“ selektora, smještenog pored ručice mjenjača na centralnom grebenu. Pragovi Volva XC60 su ugrađeni na donji dio vrata, što je primjetno tek prilikom otvaranja vrata. Takvim dizajnerskim rješenjem povećana je funkcionalnost i lakša svakodnevna upotreba vozila. Dobijeno je sedam centimetara prostora za lakši pristup kabini, a zbog posebnog dizajna izostaće mukotrpno iskustvo prljanja pantalona zbog prljavštine nakupljene na donji dio karoserije. 


Prostrana kabina dizajnirana je da pruži maksimalno iskustvo pri svakom kilometru puta. Za završnu obradu su korišteni premium materijali poput luksuzne crne kože i metalnih detalja standardnih za R-Design paket opreme. Sportska „Contour“ sjedišta pružaju maksimalnu potporu i čine da se nakon dužih putovanja svi putnici u kabini osjećaju opušteno. Sa vozačeve pozicije sve je pregledno i na dohvat ruke. Iza novodizajniranog kola smješten je 12,3-inčni ekran visoke rezolucije, a da bi vozač bio non-stop informisan o vožnji pobrinuće se i „head-up“ displej s projekcijom na vjetrobranskom staklu. Na centralnoj konzoli preovladava 9-inčni displej multimedije putem kojeg se jednostavnim dodirima, poput onih na tabletu, upravlja svim sistemima vozila. Izolacija kabine je vrhunska, a kada se aktivira Bowers&Wilkins multimedijalni sistem, gotovo da nikakav zvuk iz spoljašnjosti ne dopire unutra.
Da su Šveđani majstori iskoristivosti prostora potvrđuje i činjenica da su ispod zadnje klupe namijenjene za tri odrasla putnika napravili i pretince u koje se s lakoćom mogu odložiti stvari poput laptopa, pametnih telefona, manjih torbica i drugih vrijednih stvari. Sve to zbog osiguranja stvari od eventualne krađe, ali i obezbjeđivanja više prostora za vrijeme putovanja.


Švedski premium brend oduvijek je poznat i po sigurnosti u saobraćaju. Svi sigurnosni sistemi sa novim XC60 su unaprijeđeni i baš svaki paket opreme dolazi sa oko 95% onoga što Volvo nudi. Naš testni primjerak, možemo reći, ima i onih 5% koji nedostaju drugima. Skoro pa automatizovan uz pomoć „InteliSafea“ koji u standardu održava liniju kretanja od 65 do 200 km/h uz aktivna upozorenja vozaču na saobraćajne znakove, ograničenja brzine, kretanje saobraćaja okolo, te prepoznaje pješake i druge objekte uz mogućnost samostalnog kočenja. Među opcijama su „InteliSafe“ asistenti i nadzor okruženja. Potpuno novo oružje u arsenalu sigurnosnih sistema dostupnih na novom Volvu XC60, a spakovanih u testni model, su „Steering Support, Oncoming Lane Mitigation i BLIS sa steering podrškom“. Svi ovi sistemi samostalno nadziru saobraćajnu situaciju i bez vozačeve intervencije okreću upravljač u smjeru koji će izbjeći koliziju, bilo da se radi o preprekama ispred vozila u saobraćajnoj traci, nenamjernom napuštanju saobraćajne trake uz nadolazeće vozilo iz suprotnog smjera, te o napuštanju saobraćajne trake, a da se iza kreće vozilo koje je u mrtvom uglu.
Sa novim Volvom XC60 Šveđani su pokazali svoju orijentisanost prema jedinstvenom stilu, jednostavnošću i funkcionalnošću, ali i da ozbiljno nastoje ispuniti ambiciozne planove da od 2020. godine niko ne bi trebalo da smrtno strada u Volvo automobilima. S obzirom na cijenu testnog modela od 175.000 KM visok stepen bezbjednosti je nešto što se jednostavno i očekuje od švedskog premium SUV-a.


T8 Twin Engine - najjači agregat vrijedan nagrade
Ispod estetski dotjeranog šminkera smještena je prava pogonska zvijer, benzinski „plug-in hybrid“. Riječ je o kombinaciji dvolitarskog turbo benzinskog agregata sa kompresorom, jednakog onome koji pogoni T6 modele, izlazne snage 320 KS i elektromotora od 87 konja ugrađenog na zadnjem dijelu automobila. To XC60 T8 čini drugačijim u odnosu na ostale modele i zato nosi i simboličan naziv „twin engine“.  Obrtnim momentom od 400 Nm preko osmostepenog automatskog mjenjača na sva četiri točka isporučuje se ukupna snaga od 407 konja. Zbog toga novi XC60 do stotke ubrzava za samo 5,3 sekunde i kazaljku zaustavlja na maksimalnih 230 km/h. Previše dobri rezultati da bi bili istiniti ne završavaju se tu, jer prosječna potrošnja goriva u hibridnom modu za svakodnevno korištenje iznosi svega 2,1 litar benzina na 100 km.
Jasno je da na prosječnu potrošnju utiče konfiguracija terena, stil vožnje, režim, saobraćajno okruženje i more drugih faktora, ali idealan podatak o potrošnji od samo 2,1 litar moguće je ostvariti samo dok u bateriji ima akumulirane energije. Čim prestane isporuka električne energije, što se dešava nakon oko 40 kilometara na čisto električni pogon, potrošnja benzina raste na oko devet litara.

Datum objave: 25/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook