Naslovna > Vijesti > Svijet u boji francuskog proizvođača

Renault

Svijet u boji francuskog proizvođača

Iako je ponuda boja za automobile svakim danom sve bogatija, takozvane „neutralne boje” poput bijele, crne i sive itekako prednjače među novim kupcima. U tom svjetlu, Renault je odlučio da unese boju na evropske ulice...

Bijela, crna, siva. Zaključak je jasan: poslednjih 10 godina automobilskom industrijom dominiraju monotone, jednolične boje. Prema izveštaju kompanije Axalta, vodećeg dobavljača boja za automobilsku industriju, njima je obojeno gotovo 70% prodatih modela u svijetu. Ako pogledamo malo detaljnije, najpopularnija boja je i dalje bijela (38% ukupno prodatih novih vozila u svijetu), a sljede je crna (19%) i siva (15%). François Farion, direktor Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata smatra da „Renault unosi vedrinu izuzetno bogatom ponudom boja. I to nam očito uspijeva jer prodajemo 10% više automobila u boji od ostatka industrije”.

 

 


Po završetku Drugog svjetskog rata, automobilska industrija u Evropi je nastavila sa proizvodnjom vozila neutralnih boja, ali će se taj trend ubrzo promijeniti. Sve je počelo 1950. godine posjetom glavnog direktora General Motorsa. Nakon što ga je dočekao Pierre Lefaucheux, vodeći čovjek Renaulta u to doba, bez oklijevanja je primijetio da su Renaultovi modeli pomalo sumorni. Treba napomenuti da su SAD prve osvojile kupce automobilima živih boja: od zelene u boji jabuke do ružičaste, boje su jednostavno tekle ulicama... Tlo je bilo pripremljeno!


Istovremeno je Paule Marot, talentovana i dokazana dizajnerka tekstila, pisala Pierreu Lefaucheuxu kako bi mu predložila da osvježi paletu Renaultovih boja i tako je prilagodi željama tadašnjih kupaca. To je, itekako, bio okidač za buduću saradnju Paule Marot i Renaulta koja je započela 1953. godine. S obzirom na ugled koji je stekla u svijetu tekstila i zidnih tapeta, veoma se dobro snašla u novoj ulozi savjetnice za automobilske boje. „Upravo je ona zaslužna za raznolikost Renaultove palete boja koje su proslavile model Dauphine. Naime, u svoje vrijeme je ovaj model bio dostupan u čak 30 pastelnih boja“ , što je bio presedan u segmentu, rekao je François Farion. Paule Marot je zaslužna i za osnivanje Renault direkcije za dizajn boja i ukrasnih elemenata.

 


U godinama vladavine neutralnih boja, Renault se odlučio da se istakne nešto šarenijom ponudom u odnosu na ostale proizvođače. Na primjer, svi se sjećaju prve generacije Renaulta Twingo. Kad je prvi Twingo stigao u salone, u martu 1993. godine, bio je dostupan u četiri boje: ultramarin plava, koralno crvena, korijander zelena i indijsko žuta. „Žaba”, kako su ga nazivali od milja, je bojama obilježila svoju eru. François Farion tvrdi da taj model nikada nije bio ponuđen u bijeloj boji. U današnje vrijeme, Renault Captur dobar dio svog uspjeha duguje bogatim opcijama za personalizaciju, pa zbog toga ne čudi činjenica da 80% njegove prodaje čine upravo dvobojne verzije. Trenutno je dostupan u 90 opcija za personalizaciju spoljašnjeg izgleda, što je prava prednost za vozače koji na taj način žele da izraze svoju posebnost. S dobrim razlogom, ako je vjerovati Françoisu Farionu: „Boja je obično drugo pitanje koje vam neko postavi kada kupite automobil. Prvo je: koji je model, a drugo: koje je boje?".

 


Vjeran svojoj filozofiji, Renault se više nego ikada posvetio bojama svojih aktuelnih modela. Riječima Françoisa Fariona: „Renault oduvijek traga za bojama koje su nam potrebne u životu”. Farion dodaje i kako je jedan od ciljeva marke „da vrati živahnost i vedrinu na ulice”. Ali, smatra da će se boje uskoro promijeniti: „U budućnosti ćemo poraditi i na drugim elementima koji prevazilaze osnovnu boju karoserije. Nastojaćemo da je učinimo suptilnijom i sofisticiranijom”. Kako? Igrajući se bojama, teksturama i nijansama dobijenim uz pomoć tehnologije koja, baš kao moda i trendovi, neprestano evoluira! Priča o bojama će se nastaviti sa modelima koji nam stižu...

Datum objave: 19/04/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook