Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Actros > Svjetsku premijeru kao eActros 600 u oktobru

Mercedes-Benz eActros LongHaul

Svjetsku premijeru kao eActros 600 u oktobru

Za kupce, „novi eActros 600“ je namijenjen da bude najekonomičniji kamion za velike udaljenosti od Mercedes-Benz Trucks-a u poređenju sa konvencionalnim dizel Actrosom..

Mercedes-Benz Trucks će na svjetskoj premijeri 10. oktobra 2023. godine predstaviti serijsku verziju svog električnog kamiona na baterije za dugolinijski transport. Nazvan eActros 600, ovaj kamion dolazi sa novim dizajnom i novom, visoko efikasnom električnom pogonskom osovinom koju je razvila kompanija. Zahvaljujući velikom kapacitetu baterije, eActros 600 može da pređe oko 500 kilometara bez potrebe za međupunjavanjem. Sa izuzetno niskom potrošnjom energije, ovaj kamion će biti najekonomičniji izbor za dugolinijski transport u poređenju sa konvencionalnim dizel kamionima Actros koje proizvodi Mercedes-Benz Trucks, a očekuje se i da će eActros 600 značajno ubrzati prelazak na CO2 neutralne pogone u drumskom teretnom transportu.

 

 

 


Nakon prvog predstavljanja konceptualnog prototipa električnog kamiona na sajmu IAA Transportation 2022, Mercedes-Benz je započeo proizvodnju testnih vozila u svojoj fabrici u Vertu. Ključne komponente za ove kamione dolaze iz Mercedes-Benz fabrika u Manhajmu, Kaselu i Gagenauu. Prototipovi vozila su podvrgnuti testiranju tokom zimske sezone u Finskoj na početku ove godine, a trenutno se gradi flota od pedesetak prototipova vozila, koja će biti podvrgnuta daljem praktičnom testiranju sa prvim kupcima. Paralelno sa tim, četiri fabrike Mercedes-Benz-a se intenzivno pripremaju za serijsku proizvodnju eActrosa 600 ili važnih komponenti ovog kamiona, a planirano je da serijska proizvodnja počne 2024. godine. eActros 600 će se proizvoditi na postojećoj montažnoj liniji u fabrici Vert, zajedno sa kamionima koji imaju dizel pogon. Električni pogonski sklopovi, uključujući električnu osovinu, visokonaponske baterije i prednju kutiju, se ugrađuju u nekoliko proizvodnih koraka. Kada su sve visokonaponske komponente instalirane, sistem se pušta u rad i kamion je spreman za vožnju. Da bi se osigurala optimalna priprema za serijsku proizvodnju, tim za pokretanje proizvodnje blisko sarađuje sa inženjerima. Na taj način se iskustvo stečeno u konstrukciji prototipova integriše u dalji razvoj vozila,  trenutno se prototipovi vozila grade na proizvodnoj liniji koja je što sličnija serijskoj proizvodnji kako bi se osigurala što bolja prilagodljivost.

 


Fabrike komponenti u Manhajmu, Kaselu i Gagenauu imaju ključnu ulogu u elektrifikaciji Mercedes-Benz-ove game proizvoda, a sve tri lokacije trenutno prolaze kroz proces transformacije kako bi postale centri kompetencija za električne pogonske sisteme, uporedo sa fabrikom u Vertu. Mercedes-Benz fabrika u Manhajmu, koja je vodeća fabrika za motore za komercijalna vozila, ima više od 25 godina iskustva u razvoju mobilnosti bez emisija u okviru svog Centra za mobilnost bez emisija (Competence Center for Emission-Free Mobility). Ova fabrika je fokusirana na baterijske tehnologije i visokonaponske sisteme, a tu se proizvodi i prednja kutija za eActros 600, kako u fazi prototipa tako i u narednoj serijskoj proizvodnji. Prednja kutija je složeni modul koji se montira na vozila sa baterijskim pogonom i efikasno koristi prostor koji je nekada bio namijenjen za ugradnju motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. Ona obuhvata nekoliko kontrolnih jedinica, visokonaponske komponente i električni vazdušni kompresor. Sve pojedinačne komponente, od pripreme šasije do visokonaponskih testova, se montiraju u Mercedes-Benz fabrici u Manhajmu. Ove fabrike su ključni delovi Mercedes-Benz-ovog plana za elektrifikaciju, pružajući stručnost i kapacitete za razvoj i proizvodnju električnih komponenti, što će omogućiti bržu transformaciju ka električnoj mobilnosti u drumskom teretnom transportu.

 


eActros 600 donosi novi dizajn za vozačku kabinu koji prekida prepoznatljiv izgled modela Actros, umjesto toga preuzima elemente dizajna konceptnog prototipa predstavljenog na IAA sajmu, naglašavajući jasne linije i aerodinamični stil. Unutrašnjost takođe prolazi kroz unapređenja. U serijskoj proizvodnji, eActros 600 će biti opremljen sa ukupnim kapacitetom instaliranih baterija preko 600 kWh. Dva elektromotora deo nove e-osovine pružaju kontinuiranu snagu od 400 kW, sa vršnom snagom preko 600 kW. Pored tegljača, Mercedes-Benz Trucks planira proizvodnju i krutih verzija eActrosa 600 odmah nakon lansiranja. Ovo će ponuditi kupcima brojne mogućnosti za potpuno električni transport. Razvojni inženjeri u Mercedes-Benz Trucks posvećeni su tome da eActros 600 i njegove komponente ispune iste zahtjeve izdržljivosti kao i konvencionalni Actros za dugolinijski transport. To znači da će vozilo biti sposobno preći 1,2 miliona kilometara tokom perioda od deset godina. Ovaj napredni električni kamion predstavlja snažan korak ka održivijem teretnom transportu, pružajući efikasnost, dugotrajnost i performanse koje se mogu uporediti sa tradicionalnim dizel kamionima.

 


Baterije koje se koriste u eActrosu 600 koriste litijum-gvožđe fosfatnu (LFP) tehnologiju ćelija koje se odlikuju dugim radnim vekom i visokom efikasnošću skladištenja energije. Tim programera u Mercedes-Benz Trucks ima za cilj da baterije eActrosa 600 omoguće brzo punjenje od 20% do 80% kapaciteta za manje od 30 minuta na punjačima snage od oko jednog megawat-a. Mercedes-Benz Trucks je usvojio holistički pristup električnom transportu na duge relacije, nudeći kupcima cjelokupno rješenje koje uključuje tehnologiju vozila, konsalting, punjaču infrastrukturu i usluge podrške. Planirano je da eActros 600 bude privlačan izbor za kupce koji žele postići profitabilnost, održivost i pouzdanost u svojim operacijama. Ova kombinacija LFP baterijske tehnologije, brzog punjenja i sveobuhvatnog pristupa podršci kupcima omogućava eActrosu 600 da se istakne kao vozilo koje donosi konkurentnost i ekološku održivost u dugolinijskom drumskom transportu.

Datum objave: 14/06/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook