Još je ostalo samo nekoliko dana do 90. rođendana 24-satne trke na Le Mansu.
Dvije velike epohe utiču na Audi angažman na Le Mansu sa stanovišta Ulrich Baretzkya, rukovodioca razvoja motora za Audi sport: do 2005. benzinski motori su pogonili LMP- trkaće automobile Audija, od 2006. to su dizel agregati. Za Audi se time povezuju mnoge inovacije.
Le Mans projekat je počeo sa 3,6 litarskim benzinskim motorom sa dobrih 400 kW(544 KS), koji je godinu kasnije pružao već preko 449 kW(610 KS). Veliki napredak u 2001. godini bilo je prvi put uvedeno direktno ubrizgavanje benzina TFSI. Time je znatno opala potrošnja goriva, sposobnost vožnje i svojstva aktiviranja znatno su se poboljšali. Kod zaustavljanja u boxovima skratilo se vrijeme starta za 1,3 sekunde, jer je direktno ubrizgano gorivo neposrednije sagorijevalo. Tehnika, isprobana u trkaćem sportu, prevela je Audi tim u seriju, kad su se pojavili prvi modeli sa FSI i TFSI motorima, koji su imali prednosti potrošnje do 15 procenata.
Samo pet godina kasnije Audi je na Le Mansu sa TDI motorom slavio pionirsku snagu. Nakon što je Audi kao pronalazač TDI-a 1989. ponudio svoj prvi serijski model sa ovom tehnologijom , marka je 2006. godine iz prvog pokušaja postigla prvu pobjedu jednog dizel sportskog automobila na Le Mansu. Od 5,5 litarske zapremine V12 motor Audija R10 TDI je razvio više od 478 kW(650 KS). Naročiti utisak ostavio je njegov obrtni momenat od preko 1.100 Nm. Ovo je bio prvi Audi dizel motor sa aluminijskim blokom cilindara.
Razvoj dizel motora Audija profitirao je direktno od Le Mans tehnologije. U prve klipove trkaćeg sporta ušla su iskustva iz predrazvoja. Sistem ubrizgavanja sa dvije pumpe visokog pritiska i Piezo injektorima Audi je oplemenio za maksimalnu specifičnu snagu i najbolju efikasnost u trkaćem sportu. Do danas su se uvijek povećavali pritisci ubrizgavanja hidrauličnog sistema i pritisci paljenja u cilindru. Tako su se mogli optimizirati sagorijevanje i iskorištenje snage, od čega profitira i serijski razvoj.
Varijabilnu geometriju turbine (VTG), u velikoj seriji već dugo standard, Audi je nakon višegodišnjeg razvoja uveo 2009. god. kod V10 TDI u trkaći sport. Najveći izazov se sastojao u visokim temperaturama od preko 1.000 stepeni Celziusa. VTG-tehnologija znatno poboljšava znatno svojstva aktiviranja. 2010.godine Audi je sa R15 TDI slavio ne samo Le Mans pobjedu, nego je nakon 397 voženih rundi i 5.410 kilometra oborio i apsolutni distancni rekord, koji je važio 39 godina.
Najveća značajna promjena i istovremeno veliki tehnički učinak Audi inžinjera motornog sporta došla je sa pravilnikom za motore za 2011. godinu. Kod dizel motora pravilnik je prisilio inžinjere, da volumen smanje za 1,8 na 3,7 litra. Audi je razvio V6 TDI motor pun inovacija. Izduvna strana nalazi se unutar V sa svojim 120 stepenim uglom („Vruća strana unutar“). Dvostruki mono-turbopunjač napaja se sa izduvnih gasova oba reda(niza) cilindara , njegov kompresor je takođe dvostruk.