Naslovna > Automobili > Porsche > Macan > Testiranje električnog nasljednika uspješnog SUV-a

Porsche Macan

Testiranje električnog nasljednika uspješnog SUV-a

Porsche intenzivno pridaje važnost stvarnom svijetu prilikom testiranja, koristeći kamuflirane prototipove. Istovremeno, virtualne simulacije i testiranja u tunelima za vjetar postaju sve precizniji i imaju sve značajniju ulogu u razvoju novih modela...

Porsche detaljno testira prototip potpuno električnog Macana kroz zahtjevan i iscrpan testni program kako bi pripremio nasljednika ovog uspješnog SUV-a za nadolazeću svjetsku premijeru. Nova generacija Macana predstavlja potpuno novo dostignuće u razvoju, a inženjeri u Porscheu nisu štedjeli truda tokom ovog zahtjevnog procesa. Deset godina nakon prvog predstavljanja, Macan se priprema doživjeti svoju drugu generaciju, ali ovaj put kao potpuno električni model. Kao prvi Porsche model izgrađen na novoj Premium Platform Electric (PPE) platformi, ovaj SUV predstavlja revolucionarno postignuće. Proces testiranja ima za cilj osigurati savršenu kompatibilnost svih komponenti i sistema, a detalji su pažljivo razrađeni kako bi se postigao visok standard u performansama i pouzdanosti.

 

 

 


Kroz sinergiju timskog rada, Porsche je uspješno spojio svoje dizajnerske karakteristike s aerodinamikom optimizovanom za postizanje većeg dometa. Ovo postignuće nije ograničeno samo na upečatljivu siluetu, već uključuje i implementaciju komponenata Porsche Active Aerodynamics (PAA) i drugih precizno ciljanih mjera. Karoserijski elementi su fleksibilni, pružajući ne samo estetski dojam, već i smanjenje otpora zraka putem inovativnih rješenja, poput profilisanih, uglavnom zatvorenih točkova i aerodinamički optimisanih kontura guma. Tokom vožnje po seoskim putevima, Macan automatski prilagođava svoju aerodinamiku. Zadnji spojler se pomiče u ekonomičan položaj, ventili se zatvaraju, a nivo šasije se spušta. U ovoj konfiguraciji, Wiegand i njegov tim su izmjerili izuzetno nizak koeficijent otpora od 0,25, u odnosu na prethodni 0,35. Ovaj inovativni pristup pomaže u postizanju optimalne aerodinamike tokom normalne vožnje, što doprinosi efikasnosti i dometu vozila.

 


Električni motori u novom Macan-u crpe energiju iz litijum-jonske baterije koja se nalazi u donjem dijelu karoserije. Ukupni kapacitet ove baterije iznosi 100 kWh, od čega je aktivno dostupno do 95 kWh. Nova arhitektura 800-voltnog napona električne platforme u Macan-u omogućuje brzo punjenje visokih performansi, a ovaj proces se aktivno testira širom svijeta kao sastavni dio razvojnog procesa. Novi Macan podržava kapacitet DC punjenja od 270 kW na 800-voltnim punjačkim stanicama. Na punjačima od 400 volti, nivo napunjenosti baterije može se povećati od 10 do 80 posto u manje od 22 minuta. Visokonaponski prekidač u bateriji omogućuje brzo punjenje putem podjele 800-voltne baterije na dvije baterije od 400 volti, svaka s nazivnom napetosti od 400 volti. Ovo omogućuje posebno efikasno punjenje do 150 kW, bez potrebe za dodatnim pojačavajućim sustavom HV. AC punjenje je takođe podržano brzinom do 11 kW. Sve ove karakteristike čine novi Macan efikasnim i prilagodljivim električnim vozilom s naprednom tehnologijom punjenja.

 


Porsche je posvetio posebnu pažnju dinamici vožnje i karakterističnom osjećaju upravljanja pri razvoju novog Macan-a. Ove ključne kompetencije koje su poznate za brend sportskih automobila su naglašene tokom testiranja. Kroz različite faze testiranja, fokus je na usklađivanju novih komponenata i sistema, te osiguravanju operativne stabilnosti i besprijekorne interakcije između njih. Testovi izdržljivosti posebno simuliraju životni vijek vozila u teškim radnim uslovima koji su slični onima s kojima će se kupci suočiti, ali dovedeni su do apsolutnih granica. Do danas, kamuflirani prototipovi potpuno električnog Macan-a prevalili su više od tri i po miliona testnih kilometara na testnim stazama i javnim cestama. Kako bi se testirala interakcija svih aktivnih komponenti vožnje pod ekstremnim klimatskim i situacijskim uslovima, testna vozila su koristena širom svijeta. Pogon na sva četiri točka u potpuno električnom Macanu pokazuje izuzetnu sposobnost prilagođavanja na različite površine. Porsche ekskluzivno koristi najnoviju generaciju PSM motora sa kontinuiranim radom na prednjoj i zadnjoj osovini, pružajući izvanrednu snagu preko 450 kW, visoku efikasnost i optimalnu ponovljivost izlazne snage. Sve ove karakteristike čine Macan vrhunskim električnim vozilom koje kombinuje performanse i pouzdanost karakteristične za Porsche.

Datum objave: 16/01/2024
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook