Naslovna > Vijesti > Toyota predstavlja FT-86 Open concept

U Ženevi

Toyota predstavlja FT-86 Open concept

FT-86 Open svoju svjetsku premijeru imat će na ovogodišnjem Sajmu automobila u Ženevi. Nakon globalnog uspjeha uzbudljivog GT86 kupea, FT-86 Open koncept stvoren je da ispita reakciju kupaca za kabrio verziju Toyotinog izvanrednog, kompaktnog sportskog automobila s 2+2 sjedišta, 'bokser' motorom i pogonom na zadnje točkove.

FT-86 Open koncept je preuzeo performanse i dinamičke sposobnosti GT86 kupea, ali zbog otvorenog krova pruža još veće zadovoljstvo u vožnji 'pod vedrim nebom'. 4,240 mm dug, 1,775 mm širok, 1,270 mm visok, s međuosovinskim razmakom od 2,570 mm, FT-86 Open kocept ima višeslojni platneni krov sa stražnjim staklom. Ovaj koncept, također, ima 2+2 raspored sjedišta, kao i GT86, a krov se sprema iza zadnjih sjedišta, kako bi što manje utjecao na zapreminu prtljažnika.

 

 

Zbog intenzivnog kontrasta bijele i moderne mornarsko plave boje, automobil odiše snagom i elegancijom, što u potpunosti odražava duh i atmosferu Milana, jednog od vodećih svjetskih modnih centara.Elegantna bijela karoserija, mornarsko plavi platneni krov i čisto bijele presvlake u kabini stvaraju luksuzan, a opet sportski imidž. Predstavljajući simbol iskonskog luksuza, tepisi su izrađeni u zlatno-žutoj boji. Jedinstvena shema boja FT-86 Open koncepta je dodatno istaknuta pomoću mornarsko plave pozadine koja se nazire kroz perforacije presvlaka i zlatno žutih šavova na kožnim sjedištima.

 

FT-86 Open koncept ima istu platformu i pogonske agregate kao i GT86; obujam od 1,998 cm3, nisko težište i visoki broj okretaja odlikuju ovaj horizontalno postavljen motor s D-4S tehnologijom ubrizgavanja goriva, koji je sposoban razviti 100 ks snage po litri obujma . Snaga se na zadnje točkove prenosi preko preciznog ručnog mjenjača s kratkim hodom ili 6-brzinskog automatskog mjenjača s najbržom promjenom brzina na svijetu od samo 0,2 sekunde.

 

 

MacPherson prednji i stražnji ovjes s dvostrukom vilicom nudi izravan osjećaj za upravljačem, trenutni odziv i vrhunsku kontrolu. Električni servo upravljač ima brz prenosni odnos od 13,1, koji je usporediv s trkaćim automobilima. Veliki samoventilirajući diskovi nude jedinstven doživljaj kočenja.

 

Toyota je identifikovala brojne dijelove automobila koji zahtijevaju dodatnu inženjersku procjenu. Potrebno je detaljno ispitivanje kako bi se utvrdio utjecaj na performanse ili bilo kakva promjena u čvrstoći, ravnoteži, težini i aerodinamičnosti vozila. Zbog primjene rješenja poput vrata bez okvira, GT86 je u startu konstruiran slično kabrioletu, pa se ne očekuje da će konverzija u 'otvorenu verziju' imati velik utjecaj na strukturalnu čvrstoću. Osim toga, razmotrena su različita efikasna rješenja radi očuvanja čvrstoće, poput ojačanja brava vrata.

 

 

GT86 ima gotovo savršenu raspodjelu težine u omjeru 53:47 radi još suptilnijeg odziva prilikom upravljanja, ubrzavanja i kočenja, uz iznimno nisko težište od samo 460 mm. Iako će platneni krov, najvjerovatnije imati pozitivan utjecaj na težište, jer će ga dodatno sniziti, potrebne su detaljne inženjerske analize kako bi se postigao savršen balans, poput onog postignutog u kupeu.

 

Sveobuhvatne mjere smanjenja težine su dovele do toga da GT86 ima samo 1,257 kg i shodno tome odnos težine i snage od 160 KS po toni. Najbolji mogući odnos težine i snage je od ključne važnosti za performanse u vozilu s relativno malom zapreminom motora, pa je konstrukcija kabrioleta, koji je neutralan po pitanju težine u odnosu na kupe, jedan od najvažnijih zadataka u slučaju da ovaj projekt napreduje do proizvodne verzije.

Datum objave: 05/03/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook