Naslovna > Vijesti > U Europu stiže model sa najdužom tradicijom u srednjem segmentu

Chevrolet

U Europu stiže model sa najdužom tradicijom u srednjem segmentu

Od nabrijane pile preko policijskog patrolnog vozila i kabrioleta do tipične američke obiteljske limuzine, malo se automobila iz srednjeg segmenta uspjelo svidjeti tako širokoj publici tako dugo vremena kao što je to uspjelo Chevrolet Malibuu.

Osma generacija Malibua je Chevroletov prvi globalni automobil iz srednjeg segmenta i prvo izdanje ovog modela uopće koje će se naći na europskom tržištu. Nakon europske premijere na Frankfurtskom sajmu automobila u septembru 2011., novi Malibu počet će se prodavati u Europi iduće godine.Malibu je model iz srednjeg segmenta s najdužom tradicijom u autoindustriji – postoji već 35 godina, šest desetljeća i osam generacija. Chevrolet je od Malibuovog predstavljanja 1964. proizveo preko 8,5 miliona ovih automobila u SAD-u.

 

Predstavljen kao model s vrha ponude iz linije srednje velikih automobila Chevrolet Chevelle, Malibuova kombinacija sportskog dizajna, unaprijeđenog unutrašnjeg uređenja i bogatije standardne opreme brzo je učinila ovaj automobil popularnim i omogućila prodaju 200.000 primjeraka već u prvoj godini. Od 1964. do 1967. Malibu je bio dostupan u raznim karoserijskim izvedbama, uključujući kupe, kabrio, četverovratnu limuzinu i karavan.

 

 

U njegovoj premijernoj godini na tržištu ponuda Malibua uključivala je sada legendarni V8 Malibu SS kupe i kabrio s 300 KS i 5.359 kubika zapremine motora. Iduće godine pojavio se još jači model s 350 KS te 5.359 kubičnih centimetara zapremine. Paket Malibu SS Z16 koji je bio dostupan samo s modelom s tvrdim krovom donio je prvi veliki motor integriran u ovaj model – pravu zvijer od 6.489 kubičnih centimetara i 375 KS.U modelskoj godini 1966. Malibu SS396 zamijenio je prijašnji Malibu SS. Novi model došao je s robusnijim ovjesom i drugim poboljšanim performansama, a 396 V8 bio je dostupan u verzijama s 325, 360 i 375 KS.Za modelsku godinu 1968. Malibu je značajno redizajniran. Ova druga generacija Malibua nastavila je s tradicijom smještanja motora sprijeda i stražnjeg pogona, no korišteni su drugačiji međuosovinski razmaci za dvovratne i četverovratne modele.


Chevrolet je 1973. predstavio Chevelle treće generacije, uključujući i Malibu, a isti će se dizajn zadržati do 1977. Malibu je bio ponuđen u kupe, limuzinskoj i karavanskoj izvedbi. Paket opreme Malibu SS bio je dostupan sa svim karoserijskim izvedbama uključujući i karavan. Godine 1974. Malibu je postao početni model iz ponude Chevelle.Malibu treće generacije također je bio vrlo uspješan na NASCAR-u. Karoserija iz 1973. – 1977. bila je aerodinamična i donijela čak 25 pobjedničkih krugova za Chevroletove vozače Calea Yarborougha, Bobbyja Allisona, Darrella Waltripa i Bennyja Parsonsa.Manji Malibu predstavljen je 1978. kao odgovor na rast popularnosti štedljivijih vozila u potrošnji goriva, no opet je zadržao moderan izgled i značajke. Malibuovo dugo razdoblje preferiranja stražnjeg pogona završilo je nakon modelske godine 1983., nakon čega je uslijedila posve nova generacija srednje velikih automobila s prednjim pogonom predstavljena 1997. – nakon 14-godišnjeg zastoja u proizvodnji.

 

 

Malibu je ponovno predstavljen kao četverovratna limuzina sa četverocilindričnim motorom i 150 KS te V6 motorom sa 155 KS. Ubrzo ga je počeo pratiti glas limuzine iznimno kvalitetne izrade i modela koji predstavlja veliku vrijednost za uloženi novac. Također je dobio nagradu „Automobil godine“ za 1997. uglednog časopisa Motor Trend.Šesta generacija Malibua predstavljena je u modelskoj godini 2004. i radilo se o četverovratnoj limuzini i produljenim limuzinskim izvedbama sa četverocilindričnim V6 Ecotec motorima. Dobio je brojne nagrade automobilskih medija, nezavisnih istraživačkih skupina i sigurnosnih stručnjaka. Malibu je prema studiji kvalitete koju je 2005. proveo J.D. Power and Associates bio na samom vrhu svog segmenta. Godine 2006. model Malibu SS ponovno je predstavljen, ovog puta s V6 motorom s 240 KS, još agresivnijim prednjim i stražnjim dijelom vozila, 18-inčnim kotačima i sportskim sjedalima.Godine 2007. Chevrolet je predstavio sedmu generaciju Malibua s početkom prodaje 2008. godine. Ona je postala jedno od najnagrađivanijih modela ovog proizvođača, osvojivši preko 40 nagrada automobilske industrije uključujući i onu za sjevernoamerički automobil 2008. godine.

 

Malibu je bio Chevroletov - i General Motorsov – najbolje prodavani osobni automobil u 2010. godini, s prodanih gotovo 200.000 (198.770) vozila. Malibu je jedini srednje veliki automobil u branši koji je osvojio nagradu „Najbolja kupnja“ časopisa Consumers Digest Automotive u posljednje tri godine: 2011., 2010. i 2009. Također je zadnje dvije godine ponio titulu „Najbolji sigurnosni izbor“ koju dodjeljuje američki Osiguravajući institut za sigurnost na autocestama (2010. i 2011.). Malibu je pomogao Chevroletu da poveća tržišni udio za 2% u segmentu srednje velikih automobila – s nešto manje od 7% 2008. godine na gotovo 9% 2010.

 

 

Chevroletova osma generacija Malibua, najprodavanijeg globalnog srednje velikog modela na gotovo 100 tržišta na šest kontinenata, bit će vrh ponude ovog proizvođača u mnogim dijelovima svijeta, uključujući Kinu, Koreju, Europu i Australiju. U Europi će Malibu biti opremljen snažnim četverocilindričnim 2.0-litarskim dizelskim ili 2.4-litarskim benzinskim motorima, nudeći 164 odnosno 169 KS. Malibu je dizajniran kako bi se istaknuo širom svijeta svojim prostranim i luksuznim interijerom, te profinjenim voznim i upravljačkim karakteristikama. Novi Malibu proizvodit će se u Kini, Koreji i na dvije lokacije u SAD-u. Početak proizvodnje u Fairfaxu (Kansas) planiran je za početak 2012. godine, a u pogonu za sastavljanje Detroit-Hamtramck (Michigan) za iduće ljeto.
 

Datum objave: 08/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook