Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > C Klasa > Ulaznica u premijum segment

Mercedes C-Klasa

Ulaznica u premijum segment

Mercedes-Benz je danas zvanično predstavio potpuno novu generaciju C-Klase, koja pozajmljuje mnoge karakteristike iz S-Klase, donosi isključivo elektrifikovane motore, a manuelni mjenjač šalje u penziju...

Uspešna priča C-Klase počinje 1982. godine. Tada je lansiran Mercedes-Benz 190 kao model srednje veličine. Budući da je u to vreme to bio najmanji Mercedes-Benz automobil, ubrzo je stekao nadimak “Baby Benz”. Prvi model pod oznakom C-Klase predstavljen je u maju 1993. godine. Sve u svemu, više od 10.5. miliona Mercedes-Benz automobila u ovoj kategoriji je isporučeno kupcima od 1982. godine. Za mnoge kupce, C-Klasa je ulazni model u premijum segment automobila. Na mnogim tržištima, C-Klasa limuzina privlači visok udio ženskih kupaca.

 

 


Mercedes-Benz je konačno predstavio potpuno novu generaciju C-Klase i to istovremeno i u limuzinskom i u karavanskom izdanju. Kao prva klasična serija modela brenda Mercedes-Benz, nova C-Klasa je elektrifikovana zahvaljujući plug-in hibrid tehnologiji i (mild hybrid) 48-voltnom tehnologijom i integrisanim starter-generatorom. Sa svojim dinamičnim proporcijama, nova C-Klasa u stanju mirovanja već djeluje kao da je u pokretu, zahvaljujući kombinaciji kratkog prednjeg prepusta, dugog među-osovinskog rastojanja i zadnjeg prepusta. Sportski dizajn poklopca motora sa grebenima takođe naglašava ovaj dinamički izgled. Prednje vetrobransko staklo i kabina su pomjereni unazad u skladu sa klasičnim proporcijama koje se u automobilskoj industriji nazivaju “dizajn sa kabinom nazad”. Prethodni model je već ostvario značajan korak naprijed po pitanju unutrašnjosti koja ostavlja utisak visoke vrijednosti, a nova C-Klasa ide još dalje kada govorimo o modernom luksuzu. Unutrašnjost preuzima izuzetne detalje sa nove S-Klase , dodajući sportski duh.


Gledajući sa strane, složeno izvajane površine stvaraju jedinstvene svjetlosne efekte. Nasuprot tome, dizajneri su linije sveli na minimum, kako bi se  još više naglasila takozvana linija modne piste, odnosno ramena linija. U karavan verziji, progresivna linija krova, u kombinaciji sa kosim zadnjim staklom, dodaje sportski karakter bez funkcionalnih kompromisa.  Ostale karakteristike koje stvaraju sportski, superiorni izgled uključuju širok trag točkova sa točkovima dimenzije od 17 do 19 inča u ravni bokova vozila i sa modernim dizajnom. Sprijeda je prepoznatljiva rešetka hladnjaka karakteristična za brend. Svi modeli imaju centralnu zvijezdu, čiji se dizajn i karakter rešetke hladnjaka razlikuju u detaljima. Osnovni model ima centralnu zvijezdu i rešetke. U AVANTGARDE liniji postoje dodatni dekorativni elementi na rešetkama, dok su maska i usisi vazduha uokvireni hromom. Karakteristična crta AMG linije je dijamantska rešetka hladnjaka sa dizajnom zvijezde u hromu. Dizajn zadnjeg dijela je tipičan za Mercedes-Benz limuzinu.


Kvalitetni dizajn zadnjih farova doprinosi nepogrešivom dnevnom i noćnom izgledu. U verziji limuzine, farovi po prvi put imaju dizajn iz dva dijela u C-Klasi, sa svjetlosnim funkcijama podijeljenim između bočnog zida i lampi poklopca prtljažnika. Njihova precizno konfigurisana unutrašnjost takođe postavlja visok nivo standarda kvaliteta. Opcioni odnosno ukrasni elementi linija opreme atraktivno zaokružuju izgled zadnjeg dijela. Tri nove boje – “spectral plava”, “high-tech srebrna” I “opalite bela” – su dodate gami boja u ponudi.

 

 

Kontrolna tabla je podijeljena na gornji i donji dio: na gornji dio koji podsjeća na krila sa zaobljenim spljoštenim otvorima za ventilaciju čiji dizajn podsjeća na izduve avio-motora, i na luksuzne prostrane ukrasne elemente. Ovi elementi “teku” iz centralne konzole ka komandnoj tabli bez ikakvih prekida. Fokus na vozača pruža sportski karakter: instrument tabla i centralni displej su blago nagnuti ka vozaču za šest stepeni. Vozački dio krasi LCD ekran visoke rezolucije. Samo-stojećeg je dizajna i stvara utisak da pluta iznad profila sa oblikom krila i luksuznih ukrasnih elemenata u donjem dijelu. Kupci imaju izbor između ekrana dijagonale 10.25-inča (26.0 cm) ili 12.3-inča (31.2 cm).


Promjena principa ka digitalizaciji je takođe uočljiva na centralnom displeju: funkcijama vozila se može upravljati korišćenjem visoko-kvalitetnog ekrana osetljivog na dodir. Portret orjentacija je posebno korisna za navigaciju. Poput kontrolne table, centralni ekran je blago nagnut ka vozaču. Centralni ekran standardno ima dijagonalu od 9.5 inča (24.1 cm). Opciono je dostupna verzija od 11.9 inča ili 30.2 cm. Ukrasni hromirani element visokog kvaliteta dijeli centralnu konzolu na zadnji obloženi dio namijenjen osloncu za ruke i na prednji dio u luksuznoj “jet crnoj” boji. Centralni ekran izgleda kao da lebdi ii uzdiže se glatko i bez prekida sa ove trodimenzione osnove.


Specijalni dizajn opcione AVANTGARTDE opreme ili sportskih sjedišta nove C-Klase koristi slojeve i omotane površine kako bi stvorio utisak lakoće. Nasloni za glavu su potpuno novog dizajna i pričvršćeni su za naslon zapečaćenom oblogom ispod koje se nalazi mehanizam za podešavanje. Za C-Klasu dostupna je kontrolna tabla presvučena veštačkom kožom kao i pojasni dijelovi sa nappa-izgledom (opciona oprema, standard u AMG liniji opreme). Asortiman dostupnih ukrasnih obloga prikazuje inovativne površine. One uključuju nove interpretacije furnira sa otvorenim porama u smeđim tonovima kao i crni furnir sa otvorenim porama od drveta kombinovane sa izuzetno finim ukrasnim detaljima od pravog aluminijuma koji prate konture kontrolne table.


Poput nove S-Klase, nova C-Klasa je opremljena drugom generacijom MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Unutrašnjost vozila postaje još digitalnija i inteligentnija, jer su hardver i softver značajno napredovali: sjajna slika na LCD ekranima olakšava upravljanje funkcijama vozila i udobnosti. Ekran vozača i medija ekran nude sveobuhvatno, estetsko iskustvo. Informacije su predstavljene na jasno strukturisan način. Mercedes-Benz je razvio novu estetiku displeja za S-Klasu, koja se sada sistematski koristi kao osnova za druge modele.


Zahvaljujući sistematskoj elektrifikaciji i principu inteligentnog smanjivanja veličine, nova C-Klasa postavlja standard u efikasnosti. Paleta motora ima samo četvoro-cilindarske jedinice iz trenutne modularne Mercedes-Benz porodice motora FAME (Family of Modular Engines). Shodno tome, paleta motora igra glavnu ulogu u fleksibilnosti međunarodne proizvodne mreže. Pored turbo punjenja, i dizel i benzinski motori sada imaju integrisani starter-generator (ISG) za inteligentnu pomoć pri malim brzinama motora. Ovo osigurava izvanrednu isporuku snage. ISG koristi ugrađeni 48-voltni električni sistem koji osigurava funkcije kao što su jedrenje, pojačavanje ili rekuperacija energije, i omogućava značajne uštede goriva.


Što se tiče benzinskih motora u ponudi su modeli sa oznakama 180, 200 i 300 sa snagama od 170, 204 i 258 KS. Za dvije snažnije verzije opciono je dostupan pogon na sva četiri točka. Dizelsku ponudu čine 220 d i 300 d modeli. Slabiji ima snagu od 200 KS dok snažniji raspolaže sa 265 KS. Četvrta generacija plug-in hibrida uslijediće ubrzo nakon lansiranja. Elektrifikacija čini veliki korak naprijed, dok se koriste isti osnovni motori. Sa električnom snagom od 95 kW (129 hp) i potpuno električnim dometom od oko 100 km (WLTP), C-Klasa plug-in hibrid će u mnogim slučajevima raditi u potpuno električnom režimu – i tokom mnogo dana bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorijevanjem. U pitanju je dvo-litarska varijanta ultra-modernog četvoro-cilindarskog motora M 254. Kompletni paket ne samo da je visoko efikasan, već je i izrazito sportski. Slijede dizel plug-in hibrid modeli limuzine i karavana.


Sa dužinom od 4751 mm i širinom od 1820 mm, modeli limuzine i karavana znatno su veći od svojih prethodnika. Među-osovinsko rastojanje je povećano za 25 mm i sada iznosi 2865 mm. Putnici i na prednjim i na zadnjim sjedištima imaju koristi od povećanih spoljašnjih dimenzija. Prostor za prtljag karavan varijante veći je za 30 litara, sa kapacitetom od 490 do 1510 litara. Ostala praktična poboljšanja: visina prtljažnog prostora rolo prekrivača prtljažnika, kao i dužina prtljažnog prostora, povećani su u poređenju sa prethodnim modelom. Prag za utovar je nešto niži.

Datum objave: 23/02/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook