Naslovna > Teme > Upravljanje lancem snabdijevanja

FCA Grupa

Upravljanje lancem snabdijevanja

Epizoda 3 zalazi „iza scene“ logistike, objašnjavajući od čega se sastoji FCA lanac snabdijevanja i kako funkcioniše.

Prve dvije epizode druge sezone emisije „FCA Iza scene“ pružile su opsežan prikaz filozofije u temelju FCA: stalna pretenzija u smijeru napretka, izražena putem istraživanja u obliku sve održivijih pogonskih sistema, koji odgovaraju novim oblicima mobilnosti, osmišljeni tako da se u isto vrijeme posveti pažnja i prestižnoj i inspirišućoj priči brenda. Automobil nije samo alat, već otjelotvorenje ideja, snova i perspektiva, koje mora da bude što “demokratičnije” tj. bliže čovjekovim potrebama i pristupačnije. Projekti i industrijska proizvodnja su neophodni, ali proces dopiranja do kupaca je takođe ključan: treća epizoda bavi se funkcijom upravljanja lancem snadbdijevanja, koja je od suštinske važnosti.

 

 

Veza između industrijske proizvodnje i komercijalnog poslovanja

 

Funkcija upravljanja lancem snabdijevanja ili Supply Chain jednog proizvođača automobila služi kao veza između njegove industrijske proizvodnje i komercijalnog poslovanja. Žene i muškarci iz lanca snabdijevanja prevoze materijale i polugotove proizvode, aktiviraju čvorišta proizvodnje, i distribuiraju automobile u skladu s potrebama kupaca. Misija lanca snabdijevanja je da sinhronizuje cijeli proces nalik mehanizmu sata, kako bi se spriječili prekidi, kašnjenja i neekonomičnost.

 

 

Globalni obim

 

U FCA, operativni obim funkcije obuhvata cjelokupnu globalnu bazu dobavljača, sve skladišne centre, i više od 100 FCA fabrika širom svijeta: konkretan primjer globalne prirode Grupe. Kako bi se tržišni zahtjevi ispunili brzo i efikasno, cijeli tok ulaznih i izlaznih materijala mora se isplanirati od najranijih stadijuma tog ciklusa nadalje, i mora biti u potpunosti funkcionalan čim proizvodnja počne.

 

 

Kompleksan sistem radi zadovoljenja potreba kupaca

 

Lanac snabdijevanja mora da obezbijedi da ciljevi budu izvodljivi, praveći ravnotežu između potražnje i kapaciteta fabrika; takođe mora da definiše količine i isplanira potrebne resurse, optimizujući tokove i inventar. U pitanju je ekstremno složen, organizacioni sistem, čije sve komponente rade zajedno na zajedničkom cilju: pretvaranju želja kupaca u stvarnost. To je jedini način način da se odgovori na narudžbine iz bilo kog FCA prodajnog mjesta na svijetu, brzo i efikasno. I zaista, lanac snabdijevanja stupa na scenu čim se napravi narudžbina: funkcije za planiranje potražnje i proizvodnje i planiranje kapaciteta daju zelena svjetla za proces proizvodnje, a tada fabrike stupaju na scenu.

 

 

Logistika i održivost

 

Na osnovu primljenog rasporeda,  I-Fast Container Logistics (podružnica koja je u potpunosti u vlasništvu FCA) organizuje prevoz komponenti od dobavljača do fabrika, gdje se obrađuju i sklapaju. Kada se automobil proizvede, funkcija distribucije vozila organizuje prevoz radi isporuke u prodajna mjesta u drugim državama, pomoću još jedne FCA kompanije: I-Fast Automotive Logistics. Kako bi se automobili prevezli od skladišnih oblasti do luki ili konačnih destinacija, ova kompanija koristi vrhunske prikolice za automobile na prirodni gas – što predstavlja „zelenu“, održivu evoluciju drumskog prevoza, a automobili se onda šalju preko okeana na osnovu ugovora koje sa različitim kompanijama za transport. Oko 60% dolaznih i odlaznih kretanja vrši se morem ili prugom, što značajno ograničava uticaj procesa logistike na životnu sredinu.

 

 

Ušteda CO2

 

Organizaciona inovacija takođe služi i održivosti: optimizacija napunjenosti kontejnera dovela je do smanjenja emisija CO2 za oko 600 tona u 2019. Usvajanje novih metodologija za optimizaciju prevoza materijala takođe je dovelo do smanjenja emisija CO2 za 1.500 tona u jednoj godini. Konačno, optimizacija drumskog saobraćaja i promene transporta morem i željeznicom smanjile su CO2 emisije za još 2.700 tona. Funkcija upravljanja lancem snabdijevanja zbog toga funkcioniše na inovativan, fleksibilan i održiv način, kako bi zadovoljila svakog kupca, i omogućila pogodnosti za proizvodni sistem i životnu sredinu.

Datum objave: 05/10/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook