Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Veći, moderniji i mnogo konkurentniji
FOTO GALERIJA (10)

Hyundai i30 Tourer

Veći, moderniji i mnogo konkurentniji

Sa 75 litara većim prtljažnikom čiji je osnovni kapacitet povećan na 602 litra karavanski i30 sada adekvatno konkuriše najboljim predstavnicima u klasi…

Hyundai ima velike ambicije sa novim i30. Do sada najozbiljniji korejski kompakt, nakon petovratnog je, na sajmu automobila u Ženevi, predstavljen i u praktičnijem karavanskom izdanju. U odnosu na hatchbak novi i30 Tourer je dva centimetra viši, te duži čak 24,5, dok je međuosovinsko rastojanje kod oba modela ostalo isto: 2.650 mm i potpuno identično kao kod prethodne generacije „tridesetke“. U odnosu na prethodnika, karavanski i30 se produžio za 100 milimetara. To mu je uz drugačiji pristup organizaciji prostora u kabini omogućilo povećanje kapaciteta prtljažnika sa dosadašnjih 528 na 602 litra (75 litara više). Za simboličnih osam litara na 1.650 je povećan i maksimalni kapacitet do kojeg se dolazi obaranjem naslona zadnjih sjedišta. Karavanski i30 je tako postao konkurentan najboljim predstavnicima u klasi. Podsjećamo da najraskošniji prtljažnik od 624 litra ima Honda Civic Tourer.

 

 

 

Stepenicu ispod nje su Škoda Octavia Combi sa 610, te Volkswagen Golf Variant sa 605 litara zapremine. Dizajn karavanske „tridesetke“ je veoma dinamičan, a pojedini njemački mediji su ga već uporedili sa Mercedesovim CLA Shooting Brake modelom, jednim od najdinamičnije oblikovanih komapktnih karavana današnjice. U unutrašnjosti nema nepoznanica. Izgled i organizacija enterijera su u potpunosti isti kao kod hatchbacka, s tim da karavan nudi nešto više prostora za koljena i glave putnika na zadnjim sjedištima. U centru pažnje su pet i osam inčni na dodir osjetljivi ekrani multimedije, a od specifičnih detalja opreme Korejci su izdvojili ventilirana kožna sjedišta, te grijano kolo upravljača. Sigurnosna oprema je raznovrsna i savremena, a uključuje sisteme za automatsko kočenje u slučaju opasnosti, za prepoznavanje naleta pješaka, nenamjernog izlaska iz saobraćajne trake, detekciju vozila u mrtvom uglu, prepoznavanje saobraćajnih znakova... Prvi modeli karavanske „tridesetke“ kupcima bi trebalo da budu isporučeni početkom ljeta po za sada nepoznatim cijenama.

 


Motori
Pogonska gama je preuzeta od hatchback modela. Ponudu otvara 1.4-litarski atmosferski benzinac sa 100 KS i 134 nm. Tu je i novi trocilindarski 1.0 turbo benzinac sa 120 KS i 170 nm, te 1.4 T-GDI sa 140 KS i 242 nm, koji predstavlja najjačeg benzinca u gami. Ljubitelji dizelaša će moći da biraju između tri verzije 1.6-litarskog CRDi motora dostupnog sa 95, 110 i 130 KS (280, 280 i 300 nm). Osnovni mjenjač je šestostepeni ručni, dok će se najjači benzinac i dva jača dizelaša moći kombinovati sa novim sedmostepenim automatikom sa dva kvačila.

 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook