Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Veliki rast popularnosti SUV modela

Evropa

Veliki rast popularnosti SUV modela

Na svjetskom tržištu, prisutan je konstantan rast popularnosti za SUV i Crossover modele, međutim nigdje nije kao u Evropi ovaj proces drastično promjenio sliku ukupnog udjela u posljednjih 20 godina...

Najnovije istraživanje i prezentacija od strane JatoDynamics-a, pokazali su drastične promjene u okviru tržišta automobila na Starom kontinentu od 2000. godine do danas. Kao što je poznato, i vidljivo prilikom izlaska na ulice, SUV modeli su sve brojniji i brojniji, i čini se kako njihova popularnost ne opada, a proizvođači iz mjeseca u mjesec u ponudu stavljaju nove i kvalitene automobile ovog oblika. Info grafika koju su predstavili u ovoj agenciji, prati presjek stanja novoregistrovanih automobila po kategorijama oblika vozila, od 2000.  do 2020. godine u intervalima od 5 godina.

 

 

 

 

 

Tako su SUV vozila na početku ovog milenijuma u Evropi imala tržišni udio od samo 3,7%, da bi se vremenom ovaj broj drastično povećao, te su SUV i krosover modeli tokom prošle godine činili nevjerovatnih 40% novoregistrovanih automobila, što je deset puta više od početnog stanja iz 2000. godine. Najveći gubitnici tokom ovog perioda su hečbekovi, koji su prije 20 godina činili gotovo polovinu prodanih automobila, to jeste 46%, da bi 2020. godine njihov tržišni udio bio 30%, od ukupnog broja novih isporučenih vozila, što je pad za jednu trećinu. Nakon hečbekova najveći zabilježeni pad prodaje zadesio je limuzine koje su sa 14%, pale na svega 4.4% udjela u ukupnoj prodaji novih modela. Privredna vozila takođe bilježe ozbiljan pad, jer su 2005. godine činila 16% od ukupnog broja isporučenih vozila, da bi prošle godine taj broj pao na 4.4%, kao u slučaju limuzina. 

Datum objave: 08/11/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook