Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > ML > Više luksuza i ekonomičnosti
FOTO GALERIJA (15)

Predstavljamo - Mercedes ML III

Više luksuza i ekonomičnosti

Treća generacija ML-a donosi trendovski dizajn, prostraniji i luksuznije opremljen enterijer, napredan pogon i paletu štedljivih agregata, od kojih najveću pažnju privlači početni dizelaš sa prosječnom potrošnjom od šest litara...

Prva M-klasa napravljena je 1997. godine u američkom gradu Tuscaloosa (Alabama), gdje je iste godine puštena u rad potpuno nova Mercedesova fabrika. Dvije godine kasnije u pogonima Magna-Steyra u Grazu otvoreno je i evropsko „porodilište“ M-klase, koja se tu proizvodila kratko, do 2002. godine... Prvi ML je bio svojevrsna najava jednog od najinteresantnijih automobilskih brakova zaključenog između njemačkog Daimlera i američkog Chrylera. Geni njemačkog i američkog roditelja u zbiru su dali dopadljiv automobil, koji je imao luksuzan enterijer, moćne motore i uvjerljiv 4x4 pogon, ali je patio od mnogih dječijih bolesti, poput „nesavršenosti“ završne obrade. Mada Amerikanci nisu uspjeli da u pedantnosti i posvećenosti poslu vjerno „kopiraju“ svoje njemačke partnere, prva M-klasa je zabilježila veliki uspjeh i pripremila teren za dolazak puno zrelije druge generacije, koja je predstavljena 2005. godine. Ozbiljnija od prethodnika, kako izgledom tako i ukupno izvedbom, druga generacija M-klase je za kratko vrijeme stekla simpatije još većeg kruga bogatih kupaca. Mada je njegova proizvodnja bila bazirana isključivo na američkom kontinentu, tačnije u Mercedesovim tvornicama u Alabami i Meksiku, kvalitet izrade je konačno dostigao očekivani nivo...

 

 

 

 


Treća generacija ML-a u potpunosti prati aktuelne Mercedesove dizajnerske trendove, koji nude spoj dinamičnih i retro linija. U suštini to znači da novi ML neće biti najljepši, ali ni najneugledniji model u klasi. On je prije zlatna sredina, luksuzni SUV koji više igra na kartu imidža, vrhunske tehnologije i prvoklasnog luksuza, nego na izgled. Ako je suditi prema prvim informacijama koje dolaze iz Mercedesa, najveći napredak napravljen je u pogledu smanjenja prosječne potrošnje. Ono što se ne vidi golim okom, a usko je vezano za napredak je dorađena aerodinamika. Koeficijent otpora vazduha sa 0,34 kod prošlog modela, smanjen je na 0,32 kod novog, što je ujedno i najbolji rezultat u SUV klasi. Poboljšana aerodinamika u kombinaciji sa Mercedesovom BlueEfficiency tehnologijom smanjila je potrošnju svih motora u prosjeku za 25 odsto. Kao najsvjetliji primjer u Mercedesu ističu prosjek ML 250 BlueTec 4MATIC modela, koji je 28 odsto ekonomičniji u odnosu na identično konfigurisanog prethodnika. Stručnjaci njemačkog proizvođača tvrde da se ovaj model na otvorenoj cesti zadovoljava sa šest litara dizela, što mu teoretski omogućava autonomiju od 1.500 kilometara.

 

 

 

Uz sve to emisija CO2 kod ovog agregata iznosi 158 g/km. Kao još jedan od najvećih kvaliteta novog ML-a istaknuta je i unaprijeđena pasivna sigurnost, odnosno zaštita putnika u slučaju sudara. Napredak u ovom segmentu ostvaren je pažljivo projektovanim prednjim i zadnjim deformacionim zonama, ali i dodatnim ojačavanjem kabine, zahvaljujući čemu ona može da istrpi veoma snažne udarce. I aktivna sigurnost kod ML-a će biti na visokom nivou, prvenstveno zahvaljujući ugradnji najsavremenijih elektronskih sistema, koji su već našli svoju primjenu u S i E klasi. Najkraće rečeno, u Mercedesu smatraju da je novi ML jedinstven automobil, koji uspješno spaja limuzinski ugođaj u vožnji sa uzornim off-road karakteristikama dostojnim čistokrvnih terenskih automobila.

 

POST i PRE-SAFE
U nizu elektronski sistema koji utiču na sigurnost vožnje nalaze se Pre i Post-Safe sistemi. Pre-Safe sistem će se u ML ugrađivati serijski i on je zadužen za „pripremanje“ automobila za neželjenu situaciju. Kada ovaj sistem na osnovu zadatih parametara prepozna kritičnu situaciju, automatski pristupa smanjivanju rizika od povreda, zatvarajući prozore i krovni otvor, namještanjem sjedišta u optimalan položaj, zatezanje pojaseva i aktiviranje kočnica. Za razliku od njega Post-Safe ima zadatak da upravlja vitalnim funkcijama automobila i smanji rizik od povređivanja vozača i putnika nakon saobraćajne nezgode. Kada dođe do najgoreg i automobil se zaustavi, Post Safe aktivira svjetlosne znake upozorenja, automatski otključava vrata i spušta prozore do određene visine, kako bi svjež vazduh ušao u unutrašnjost nakon aktiviranja vazdušnih jastuka. Centralni procesor sistem po utvrđivanju nezgode prekida dovod goriva do motora, zatim otvara izduvne ventile u motoru da bi ga oslobodio pritiska i doveo preostalo gorivo u cilindre.

 


Miris luksuza u enterijeru obavezna je oprema svih Mercedesovih modela. U ML-u ovaj miris dobija posebnu dimenziju, zahvaljujući kombinaciji najkvalitetnijeg aluminijuma, drveta i kože. Dizajn enterijera svojevrsna je evolucija rješenja viđenih, kako u prvom Mercedesovom terenskom vozilu G klasi, tako i kod prethodne dvije generacije ML-a, sa posebnim naglaskom na ergonomiju. Zahvaljujući takvom pristupu ML danas nudi nenametljiv spoj klasičnih retro instrumenata i najsavremenijih multimedijalnih sistema. Instrument tabla izvedena je u kombinaciji analognih instrumenata i centralnog displeja, na kojem se mogu očitati najvažniji parametri u vezi sa vožnjom, poput prosječne potrošnje, pređenog puta, autonomije, temperature... Još informacija o vozilu, ali i multimedijalnim uređajima, te navigacionom sistemu moguće je očitati putem središnje postavljenog monohromatskog displeja sa dijagonalom od 11,4 cm (opcije 14,7 i 17,8 cm). Grafički prikaz Mercedesovog Comand sistema, koji između ostalog objedinjuje funkcije navigacije, radija, CD playera, navigacije... je krajne pojednostavljen. Za razliku od prethodnika, koji je imao okrugle otvore ventilacije, novi model pravi potpuni zaokret ka uglastim formama. Osim što izgledaju drugačije, novi ventilacioni otvori omogućavaju i bolju ventilaciju kabine, odnosno preciznije usmjeravanje svježeg hladnog ili toplog vazduha.

 

SIGURNOST
Za zaštitu vozača i putnika u ML se brinu mnogi elementi. Osim čvrste konstrukcije automobila, sa taktički raspoređenim deformacionim zonama, glavnu ulogu zaštitnika imaju dvostepeni vazdušni jastuci za glavu i noge vozača i suvozača, te bočne zavjese, sa zatezačima pojaseva koji u drugom redu imaju ograničenu silu zatezanja. Novi ML ima i poduži spisak elektronskih „anđela čuvara“, među kojima izdvajamo osam najzanimljivijih.

 

Posebna pažnja posvećena je dizajnu i ergonomiju upravljača, sa dvanaest daljinskih komandi za upravljanje putnim računarom, radiom, telefonom... Doprinos lakoći upravljanja daje i serijski automatski mjenjač, kojim se upravlja pomoću palice sa desne strane upravljača. Ovaj mjenjač nudi i mogućnost ručnog izbora brzina, koji se obavlja putem poluga smještenih iza upravljača. Najvažnije komande sa kojima se upravlja Comand i Airmatic sistemom, ali i selektorom pogona nalaze se na središnjem tunelu ispred dvodijelnog naslova za ruke. U Mercedesu ističu visok kvalitet izrade ovih prekidača, odnosno poseban ugođaj, koji proizvode u dodiru sa prstima. U odnosu na prethodnika povećana je ponuda prostora za 34 mm na prednjim i 25 mm na zadnjim sjedištima, što će doprinijeti poboljšavanju komfora vožnje. Unutrašnjost nudi i mnoštvo praktičnih pretinaca, poput onih u vratima u koja mogu stati boce od jedne litre. Osim punjača za telefon i USB konektora, u središnjoj konzoli nalazi se i pretinac u kojem je moguće ohladiti ili ugrijati tečnost na temperaturu u rasponu od osam do 55 stepeni.

 

 


Pogonska koncepcija ML-a unaprijeđena je uglavnom štedljivijim motorima, te elektronskim sistemima za kontrolu 4x4 pogona i načina vješanja. Svi modeli od starta će se opremati sa 4Matic pogonom, ETS sistemom za kontrolu proklizavanja, prekidačem za podešavanje podvozja u opcijama „on i off road“, te 7G-Tronic Plus automatskim mjenjačem. U standardnoj opremi nalaziće se sistemi koji olakšavaju kretanje na uzbrdici i spuštanje niz strmine. Interesantan dodatak dostupan isključivo kao opcija u novom ML-u je i „On&OffRoad paket“ sa šest različitih programa rada: automatskim, Offroad 1, Offroad 2, Winter (zima), Sport i Trailer (prikolica). U grupi dodataka izdvaja se i AIRMATIC sistem podesivog vazdušnog vješanja, koji omogućava podešavanje klirensa u rasponu od 21,1 do 29,1 centimetra. Sa ovim sistemom dubina vodenog gaza vozila se može povećati do maksimalnih 60 centimetara.  Osim visine vozila sa AIRMATIC sistemom moguće je podesiti i tvrdoću amortizera u dva moda Comfort ili Sport. Osim već spomenutog turbodizelskog OM651 agregata sa 204 KS, koji nudi najnižu potrošnju u gami, uz ML će biti na raspolaganju i trolitarski V6 dizelaš sa 358 KS. Ponuda benzinskih agregata u startu će biti usmjerena na samo jedan 3.5-litarski V6 motor sa 306 KS. Svi motori prema Mercedesu nude više snage uz osjetno manju potrošnju, koja je između ostalog i rezultat ugradnje unaprijeđenog automatskog mjenjača, serijskog start/stop sistema i bolje aerodinamike. Prodaja novog ML već je počela na njemačkom tržištu, dok se njegov dolazak u BiH očekuje krajem godine, kada će se znati i više detalja o cijenama i paketima opreme.

 

Datum objave: 22/08/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook