Naslovna > Automobili > Volvo > XC60 > Visoka klasa u kompaktnom pakovanju
FOTO GALERIJA (56)

Volvo XC60

Visoka klasa u kompaktnom pakovanju

Sa drugom generacijom XC60 Volvo je svoju najsavremeniju pogonsku i sigurnosnu tehnologiju, koja je promovisana sa XC90, ponudio u kompaktnom formatu. Ponuđen je i visok nivo luksuza koji je do sada bio dostupan u modelima više klase…

Prva generacija Volva XC60 je nakon devet godina proizvodnje i gotovo milion prodatih primjeraka dobila nasljednika. Ako je suditi prema prošlogodišnjim prodajnim rezultatima, na njega se moglo još malo sačekati. Iako se u zadnjoj godini proizvodnje kupcima pružaju brojne pogodnosti u vidu nižih, akcijskih cijena i bogatije opreme nego na početku prodaje, činjenica da je aktuelni XC60 u 2016. bio najprodavaniji evropski kompaktni premium SUV je ipak vrijedna divljenja. Naime, u prošloj godini XC60 je na Starom kontinentu našao put do 82.990 kupaca, uz rast prodaje od 8%. Najbolji prodajni rezultat od početne 2008. godine, kada je prodato samo 5.842 modela, tim je značaniji što je drugoplasirani Mercedes GLC uprkos rastu prodaje od 297% (u odnosu na prethodni GLK) stigao tek do 70.349 isporučenih jedinica. Na sličnom nivou je i trećeplasirani Audi Q5 sa 70.266 prodatih vozila (rast od 9%). Koliko je XC60 bio dominantan najbolje oslikava podatak da je BMW X3 godinu okončao tek na šestom mjestu sa prodatih 47.455 modela. Volvov SUV je u „plusu“ bio i na kineskom tržištu, gdje je godinu završio sa 39.374 isporučenih vozila (36.634 – 2015). Da je vrijeme za nasljednika, do znanja su stavili samo Amerikanci, koji su kupili 20.431 modela dovoljnih za bolan pad prodaje od čak 22%.

 

 


Od novog XC60 se očekuje da zadrži visok nivo prodaje u Evropi i Kini, ali i da povrati povjerenje američkih kupaca. U tu misiju krenuće sa potpuno novim adutima. Jedan od najvažnijih je dizajn. Bez obzira na to što je sa 4,69 metara dužine za 26 cm kraći od reprezentativnog XC90, na prvi pogled je jasno da XC60 predstavlja njegovu umanjenu verziju. U prilog toj tvrdnji ide i činjenica da oba Volvova SUV-a leže na istoj SPA modularnoj platformi, koja je poslužila kao podloga i za modele iz S90 serije. Ta činjenica znači da manji XC ispunjava sve preduslove da pod poklopcem motora ugosti iste pogonske jedinice kao i njegov veći brat. Po istom principu biće podijeljena i hibridna tehnologija, mjenjači, 4x4 pogon… Od ostatka game XC60 se vizuelno drastično ne razlikuje ni oblikom prednjih i zadnjih LED svjetala. Sprijeda dominira prepoznatljivi „T“ vizuelni potpis, koji simbolizuje mitski Torov čekić, dok je pozadina „ukrašena“ dvodijelnim svjetlima, koja prate oblik „D“ stuba, po istom principu kao kod karavanskog V90. Bočne strane automobila su dinamične i drugačije od ostalih zahvaljujući paleti novodizajniranih 17-inčnih alu naplataka. Podsjećamo da su 17-ke serijska „obuća“ svih XC60 modela.

 


Da je sa ostakom game blisko povezana, „šezdesetka“ otkriva i u enterijeru skrojenom u jedinstvenom, nenametljivom stilu, koji je Volvo promovisao sa svojim velikim SUV-om. Takozvani „lebdeći centralni panel“ sa gusto zbijenim nizom prekidača, kojima su se zabavljali vlasnici prethodnog XC60, zamijenjen je trendovskim, na dodir osjetljivim 12,3-inčnim tabletom. Na njemu su grafički „oslikani“ mnogobrojni virtuelni tasteri putem kojih se može upravljati klimatizacijom, navigacijom, audio sistemom… Novi Volvov upravljački sistem nudi i mogućnost zadavanja glasovnih komandi, a tu su i Apple CarPlay, te android Auto operativni sistemi, koji omogućavaju jednostavno  spajanje automobila sa pametnim telefonima. U „displej“ tehnologiji je izrađena i instrument tabla na kojoj se najbitnije informacije vozaču predočavaju kroz grafičke prikaze analognih i digitalnih instrumenata. U multimedijalnom sistemu vozila je osim instrument table i središnjeg ekrana uvezan u multifunkcionalni upravljač sa daljinskim, na dodir osjetljivim komandama. Na centralnom grebenu je ostavljeno tek nekoliko klasičnih komandi za podešavanje rada grijača stakla, audio sistema i svjetala upozorenja. Osim vrhunskih materijala, najkvalitetnije kože i prirodnih umetaka, u enterijeru se ističu opciona kristalna ručica automatskog mjenjača, čiju izradu potpisuje najpoznatiji švedski proizvođač stakla: Offefors. Lijep detalj su i u „dijamant“ dezenu ukrašeni taster za pokretanje motora, te komande za selekciju pogona i kontrolu jačine zvuka. 

 


Od XC90 su preuzeta i novodizajnirana ergonomska sjedišta. Za njih Volvo neskromno tvrdi da su najbolja i najudobnija u klasi. Osim upečatljivog dizajna i snažnih bočnih držača, karakteriše ih i mogućnost memorisanja tri različita podešavanja, serijski su opremljena grijačima, a opciono se nude sa ventilacijom i masažerom. U kabini XC60 će se kao i do sada udobno moći smjestiti četiri osobe. Treća će imati gdje da sjedne, ali zbog širokog i visokog tunela mjenjača biće joj ograničen prostor za noge, a samim tim i komfor. Iza zadnjih naslona se nalazi prtljažnik, sa duplim dnom, koji ima zapreminu od 505 litara (10 više nego do sada). Mada direktni konkurenti poput Audija Q5, BMW X3 i Mercedesa GLC imaju prtljažnike od 550 litara, u Volvu su poprilično sigurni da je kupcima ove vrste automobila sasvim dovoljno ono što im nudi njihov SUV. Proizvodnja novog XC60 počinje u drugoj polovini aprila, u Volvovom pogonu Torslanda, nedaleko od Geteborga. Prve isporuke se očekuju već u maju. Najpovoljniji model na evropskom tržištu košta 48.000 eura, dok je za najskuplji hibridni benzinsko električni T8 model sa 407 KS neophodno izdvojiti oko 69.000 eura.

 

TOROV ČEKIĆ
Torov čekić, kojeg simbolizuje slovo „T“ od LED dioda u prednjim svjetlima svih savremenih Volvo modela, najpoznatiji je simbol božanske moći u nordijskoj mitologiji. To je oružje boga Tora, koje je po legendi sazdano od neutronske zvijezde, veoma čvrste, guste i teške materije.

 

Za dizajn „šezdesetke“ je odgovoran Nijemac Tomas Ingenlat, potpredsjednik dizajnerskog odjela Volva. Podsjećamo da je on od 2000. do 2005. godine bio na čelu Škodinog kreativnog centra. Od 2006. do 2012. je radio u Volkswagenovom dizajnerskom studiju u Potsdamu. Prvi dizajnerski rad Ingenlata u Volvu je bio XC Coupe Concept, predstavljen 2014. godine u Detroitu. Na njegovim osnovama je razvijen dizajn serijskog XC90, a zatim i S90, V90, te XC60 modela. Dizajnirati automobil koji treba da naslijedi model čiji oblik je privukao milion kupaca je velika obaveza, ali i kreativni izazov. Novi XC60 je automobil koji se ni zbog čega ne mora kriti pred konkurencijom. Svjesni smo da ne nudimo dizajnersku revoluciju, ali i isto tako mislimo da je koncept koji je promovisao XC90 dobitna kombinacija na kojoj Volvo treba da gradi svoju budućnosti – zaključio je Ingenlat.
 

 


SIGURNOST
U ambicioznom nastojanju da do 2020. godine proizvede automobil u kojem se neće moći poginuti Volvo je XC60 opremio svojim najsavremenijim sigurnosnim sistemima. Jedan od njih je Steer Assist sistem automatske korekcije pravca, koji u sinergiji sa City Safety sistemom i pravom malom armijom senzora, kamera i radara omogućava automobilu da samostalno zaobiđe vozilo, koji se kreće ispred njega. Ovaj sistem uspješno „sarađuje“ i sa ACC adaptivnim tempomatom, koji omogućava automatsko održavanje brzine u skladu sa ritmom saobraćaja. Tu je i Blind Spot Indication sistem, za nadzor i otkrivanje vozila u „mrtvom uglu“. Volvo XC60 je sposoban i da „vidi“ pješake i da samostalno zakoči ukoliko prepozna bilo kakvu prijetnju i potencijalno opasnu situaciju u gradskoj vožnji. Volvo nudi i opcioni Pilot Assist sistem, koji pomoću svih prethodno navedenih sistema omogućava samostalno kretanje automobila, odnosno skretanje, kočenje i ubrzavanje bez ikakve asistencije vozača do brzine od 130 km/h. 

 

 


MOTORI
Za pogon Xc60 je zadužena Volvova nova generacija 2.0 Drive-E turbo benzinskih i turbo dizelskih četverocilindraša. Ponuda benzinaca startuje sa novim dvolitarskim T5 agregatom sa 254 KS i 350 nm, dok njegova jača T6 verzija ima čak 320 „konja“ i 400 nm. Ulazni model u dizelskoj gami je D4 agregat sa 190 KS i 400 nm, dok je vrh ponude Bi-Turbo D5 sa 235 KS i 480 nm. Za oba motora Šveđani navode optimistično nisku prosječnu potrošnju, koja se kreće od 5,2 litra kod slabijeg do 5,5 litara kod jačeg agregata. U ponudi će se naći i jedan Plug-in hibridni model, koji kombinuje jači 2.0-litarski turbobenzinac i elektromotor. Sa 408 „konja“ i 640 nm obrtnog momenta to je ujedno i najjači XC60 u ponudi. Pogonska koncepcija je izvedena tako da benzinski agregat pogoni prednje, a elektro zadnje točkove. Autonomija na potpuni električni pogon je 40 km. Uz sve motore su serijski 4x4 pogon i osmostepeni automatski mjenjač.

Datum objave: 15/04/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook