Naslovna > Vijesti > Vodonik upotpunjava gamu komercijalnih vozila

Citroen Jumpy

Vodonik upotpunjava gamu komercijalnih vozila

Sa dometom većim od 400 km i punjenjem vodomika u manje od tri minute, Citroen ë-Jumpy Hydrogen preteča je električnog lakog komercijalnog vozila sutrašnjice. Cjelokupna gama lakih komercijalnih vozila će biti elektrifikovana do 2021. godine...

Citroen u svoju gamu električnih lakih komercijalnih vozila uvodi tehnologiju vodonikovih ćelija kako bi zadovoljio potrebe 8 % kompanija koje obavljaju vožnje duže od 300 km ili im nedostaje vremena za punjenje vozila tokom dana. Nova će gama prema tome zadovoljiti sve potrebe u segmentu. Vozilo ë-Jumpy Hydrogen, električni kombi sa gorivnim ćelijama i punjivim baterijama, prvo je vozilo marke Citroen koje ima pogon na ovakav oblik energije. Bez obzira na novu tehnologiju, korisna zapremina i nosivost vozila ostali su nepromijenjeni. Ovaj praktični novi model ima domet od preko 400 km, a njegova tri rezervoara za vodonik pod pritiskom od 700 bara izrađena su od karbonskih vlakana, smješteni su pored baterije ispod prednjih sjedišta i mogu se napuniti za samo tri minute. Zahvaljujući izostanku emisija CO2, sve vrste poslovnih kupaca moći će neograničeno prolaziti gradskim područjima na kojima vrijede posebni propisi.

 

 


Vozilo ë-Jumpy Hydrogen u potpunosti je električno i ima dva izvora energije: gorivne ćelije od 45 kW koje proizvode električnu energiju trošeći vodonik pohranjen u trocilindarskom rezervoaru pod pritiskom od 700 bara i bateriju od 10,5 kWh koja služi za rezervnih 50 km dometa i koja se automatski aktivira kada se rezervoar za vodonik isprazni. Vodonikove gorivne ćelije garantuju domet vozila, a baterija je potrebna u prelaznim fazama, poput snažnog ubrzanja i pri vožnjama uzbrdicom kada je potrebna dodatna snaga. Ta dva izvora energije zajedno isporučuju snagu motoru i pokreću pogonski sklop. Baterija, koja prikuplja energiju prilikom usporavanja, automatski se puni električnom energijom koju stvaraju vodonikove gorivne ćelije kako bi se osigurala dovoljna razina napunjenosti. Takođe se može puniti uz pomoć kabla na punjačima električnih vozila. Jumpy, koji je proizveden u fabrici Sevel Nord, bit će prerađen u centru za istraživanje i razvoj vodonikovih gorivnih ćelija grupe Stellantis koji se nalazi u Russelsheimu u Njemačkoj. Biće dostupan u dvije veličine, M (4,95 m) i XL (5,30 m).

Datum objave: 09/06/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook