Naslovna > Vijesti > Zimske gume za sigurnu vožnju

Unitrade preporučuje

Zimske gume za sigurnu vožnju

Zaleđeni i snijegom prekriveni putevi u Bosni i Hercegovini vozačima su donijeli mnoštvo problema, pogotovo onima koji na vozilima nemaju odgovarajuće pneumatike, stoga je zimska guma na vozilu jedan od najvažnijih preduslova za sigurnu vožnju

Bosanske zime nas i dalje „raduju“ sa nepredvidivim padavinama, a niskih temperatura i određene vlage koja se zadržava na cesti nikada ne manjka. Upravo zbog toga od izuzetne važnosti su zimski pneumatici na automobilima, za sve vozače koji vode brigu o vlastitoj i sigurnosti ostalih učesnika u saobraćaju.

 

Glavna odlika zimskih pneumatika ne ogleda se u „aquaplaningu“ (iaku su i u tom segmentu bolji od ljetnih), već u kočenju. Sa zimskih pneumaticima kočioni put je znatno kraći, što povećava bezbjednost u saobraćaju. Klizavi kolovozi, led, te takozvana „bljuzgavica“ prilikom kočenja produžavaju put automobila sa ljetnim gumama čak i do 40% ili za oko 30% sa cjelogodišnjim gumama.Nove zimske gume imaju uobičajenu dubinu profila od 8 mm, te gotovo pet puta više odvodnih kanala i šara od ljetnih guma što im omogućuje učinkovitije izbacivanje i odvođenje vode postrani i iza gume.Zimska guma ima do četiri puta bolji kontakt (ovisno o kvaliteti zimske gume) sa snježnom podlogom od ljetne gume.

 

Zbog smjese od koje su izrađene te strukture zimske gume, one su osjetno mekše od ljetnih, a na temperaturi ispod 7°C ljetne gume gube elastičnost odnosno postaju prekrute i zbog toga ne zadovoljavaju potrebna svojstva prianjanja. Poseban kemijski sastav zimske gume i na niskim temperaturama čini elastičnima, a kombinacija s odgovarajućim dubljim profilom čini gumu zaista potpuno sigurnom za zimsku vožnju.

 

Ljetna guma je najučinkovitija na temperaturi (asfalta) iznad 25 °C, dok se na niskim temperaturama „plastificira“ pa nema dobra svojstva. Najveća prednost zimske gume je bolje pokretanje, vođenje i kočenje na snijegu.Ljetna guma zbog svojih svojstava zimi kliže i kad nema snijega, dok se s druge strane zimska guma, zbog svojih svojstava ljeti prekomjerno troši i gubi performanse za sljedeću zimu.
Tokom montiranja zimskih guma potrebno je voditi računa o pritisku zraka u njima. Stereotip je da pritisak u zimskim gumama može biti manji, jer u tom slučaju guma nema advekatno prijanjanje a automobil gubi stabilnost. Sa druge strane, pogrešno je zimske gume montirati isključivo na pogonske točkove, jer u tom slučaju postoji velika vjerovatnoća da automobil prokliza u zavojima. Osim toga, polovne, protektirane ili stare gume su također izuzetno opasne za sigurnost u saobraćaju, jer njihova svojstva su znatno manja u odnosu na pravu zimsku gumu. Veliki izbor novih kvalitetnih guma možete naći Unitrade Ljubuškom I Sarajevu kao i u ASD centrima diljem BIH.

Datum objave: 13/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook