Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Zvanično zabranjeno reklamiranje fosilnih goriva

Francuska

Zvanično zabranjeno reklamiranje fosilnih goriva

Visoko vijeće za klimu izvijestilo je da je transportni sektor odgovoran za 30 posto francuske emisije štetnih gasova. Prošle godine električna vozila su činila 9,8 posto u prodaji, u poređenju sa 11,6 posto u Velikoj Britaniji...

Francuska vlada je zabranila plasiranje reklama za fosilna goriva od 2023., a svaki vid promovisanja smatraće se kršenjem zakona. Prijedlog je proizašao iz konvencije o klimatskim promjenama iz 2019., koju je činilo 150 građana čija su imena izvučena iz šešira. Oni su pozvali na smanjenje emisije gasova staklene bašte za 40 posto do 2030. godine, u poređenju sa nivoima iz 1990. godine. Predsjednik Makron je obećao da će implementirati prijedloge, obećavši da će životnu sredinu staviti u središte svog drugog mandata.

 

 

 


Zabranu su kritikovali aktivisti za zaštitu okoline koji je vide kao reformu kompromitovane verzije prvobitnog prijedloga da se zabrane svi oblici reklamiranja naftnih kompanija. Tim korporacijama će i dalje biti dozvoljeno da se oglašavaju prema novom zakonu, sve dok dotična goriva sadrže određenu količinu obnovljive energije. Greenpeace je optužio Makrona za političko zelenašenje, tvrdeći da je dozvoljeno da sponzorstvo naftnog giganta TotalEnergies Svjetskog prvenstva u ragbiju 2023. bude nedirnuto.

 


„Dakle, kultna francuska naftna kompanija, Total, moći će da nastavi sa svojim sponzorstvom umjetnosti – kao što je Louvre – i Svjetskog prvenstva u ragbiju sljedeće godine, koje se održava u Francuskoj“, rekao je Dresden u blogu. Ono što je najvažnije, zabrana pretpostavlja da se na ljude utiče da kupuju benzin zato što ga vide na reklami, a ne zato što im je potreban benzin. “Oglašavanje ne stvara potražnju za gorivom na način na koji to radi sa Kit Kat,” tvrdi on. “Ako je ikad neki gest zaslužio da se nazove uzaludnim, to je to.” Dodaje da zabrane reklamiranja prečesto predstavljaju odvraćanje pažnje od težeg rada na rješavanju kriza u društvu. „Političari širom svijeta posegnuće za jeftinom i lakom metodom zabrane reklamiranja kako bi izgledali kao da rade nešto po pitanju složenog, dugotrajnog, višefaktornog problema“, kaže Dresden.

 


Međutim, ono u čemu oglašavanje može igrati ulogu je rješavanje manjeg korištenja električnih vozila u Francuskoj. “Ako želite smanjiti štetne gasove, možda bi bilo bolje imati više, bolje, dobro regulisano oglašavanje za stvari poput električnih vozila, umjesto manje reklamiranja fosilnih goriva,” napominje Dresden. “Kada bi se više Francuza moglo uvjeriti da svoja vozila na benzin i dizel zamijene električnim, bilo bi i manje emisija izduvnih gasova i manje oglasa za fosilna goriva.”

Datum objave: 24/08/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook